רואה חשבון – למי השירות מתאים

רבים המתחילים את דרכם כעצמאיים אינם יודעים מה הוא רואה חשבון ובמה יוכלו להיעזר בו. הרבה רואים בשירותי ראיית חשבון כהוצאה שאינה רלוונטית לעסק שלהם ועם זאת, יש הרבה סיבות להיעזר ברואה חשבון. רואה חשבון הוא המומחה בכל הקשור למס. רואה חשבון יכול לעזור בניהול העסק בצורה הטובה ביותר ולמצות את זכויותיכם מול רשויות המס. 

 

עוסק פטור

עוסק פטור הוא כל מי שהכנסותיו השנתיות אינן עולות מסף המס (107,692 ש"ח נכון ל 2023). עוסק פטור לא משלם מע"מ ולכן אסור לו להוסיף מע"מ למחירי השירותים אותו הוא נותן. נוסף על כך, כיוון שאינו משלם מע"מ אינו יכול להתקזז על כך מול רשויות המס. 

למרות הדעה הרווחת בה עוסק פטור לא זקוק לשירותי ראיית חשבון שוטפים הוא כן יכול להיתרם משירותים אלה. עוסק פטור יכול להיעזר ברואה חשבון בפתיחת תיקים מול הרשויות, הוצאת דו"ח בסוף שנת המס וגם להיעזר בשירותי ניהול החשבונות אותם המשרד מציע.  

 

עוסק מורשה

עוסק מורשה הוא עוסק אשר מחזור ההכנסות השנתי שלו עולה על סף המס (107,692 ש"ח נכון ל 2023). עוסק מורשה צריך התנהלות שוטפת מול רשויות המס ולכן שכירת שירותי ראיית חשבון חשובים עבורו. 

עוסק מורשה בניגוד לפטור חייב בתשלום מע"מ וזאת בא לידי ביטוי בקבלות והחשבוניות אותו מוציא שיכללו תוספת מע"מ של 17% למחיר הסופי של השירות. 

נוסף על כך, עוסק פטור יכול להתקזז מול רשויות המיסים על המע"מ דרך דיווח ההוצאות השוטפות של העסק (מס תשומות). 

ישנם מקצועות אשר חייבות בפתיחת תיק עוסק מורשה גם אם אינם עוברים את סף המס והם: אדריכלים, הנדסאים, יועץ מס, עורך דין, שמאי, נותני שירות למופעים אומנותיים, סוכני ביטוח ועוד. 

 

חברה בע"מ 

חברה בע"מ היא חברה הנפרדת מבעליה. בפועל זה אומר שאם החברה קורסת בעלי המניות שהם גם בעלי החברה מוגנים וישלמו רק עד הסכום שהשקיעו בחברה. רישום כחברה בע"מ מגן על בעלי החברה כיוון שכאשר החברה קורסת יהיה אסור לגעת בנכסיהם הפרטיים ולעקלם.  

ישנו יתרון נוסף להקמת חברה בע"מ והוא המס שאותה היא משלמת. מס החברות קטן משמעותית מהמס שמשלם עוסק מורשה.

חברה בע"מ אינה יכולה לתפקד בלי שירותי ראיית חשבון כיוון שיש לה עבודה שוטפת ורבה מול רשויות המס ותוכל להיעזר ברוב רובם של שירותי המשרד. 

 

שכירים

גם שכירים יצטרכו מידי פעם להיעזר בשירותיו של רואה חשבון. שכירים רבים לא מודעים לכך שהם יכולים לבקש החזרי מס. פנייה לרואה חשבון מתמחה יכולה לעזור לשכירים שרוצים לממש את זכותם להגיש את הבקשה בצורה מסודרת ולמצות את זכותם בצורה הטובה ביותר. 

רוצים לפתוח עוסק ולא יודעים מה מתאים לכם? למידע נוסף היכנסו לאתר. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!